ondskefullabloggen.blogg.se

en blogg med tankar och idéer.

Då nåt bra upplevs som skit inför andra...

Publicerad 2014-01-30 17:49:57 i Allmänt,


Jag blir inte riktigt klok på folk. Jag lade för inte så lång tid sedan ut ett videoklipp på youtube. Ett humoristiskt sådant.
Själva inspelningen tog en dag, medan det tog cirka 3 dagar redigera. Jag blev jättenöjd med resultatet och jämfört hur
mina tidigare videon har varit så har jag utvecklats med berättartekniken. Mer flow liksom.
Låter ju bra. Det är det också ända tills man låter andra ta del av innehållet.
Folk ogillar, och sedan ser man någon på facebook som istället gillar att William P (vad han nu hete i efternamn) slutar alltmer
videoblogga då han upplever det som "ett massa måsten". Jag håller med att det är bra att han gör det han känner för men för sjutton! Jag kände mig inte tvingad att göra ett videoklipp, utan jag gjorde
det för jag verkligen kände för det! Det är inte så jag tvingar någon ta del av det heller, utan den finns där tillgänglig
för de som är intresserad att ta del utav det.

Men när folk ska kritisera i form utav "ogilla", för de är sällan modiga att kommentera varför de ogillar, så är det vid
sådana kritiska punkter man kan börja tvivla på sig själv. Är det jag upplevde bra egentligen bara rena skitet?
Flertalet hade sagt ja och gett upp. Somliga är lite trögare att fatta, som jag i detta fall.
Här räcker det inte bara bli påkörd av en bil, utan man måste bli påkörd av en lastbil också.
En bättre definiton av dumhet skulle vara "den som fortsätter i samma spår kan inte förvänta sig andra resultat".
Den lätta slutsatsen skulle vara att jag är obildad och gör skit. Hade jag lyssnat bättre på folks tycken skulle jag
ha stoppad redan vid avsnitt 3. Nu är jag uppe ända i avsnitt 17. Tydligen räker det inte med en lastbil heller...

När du väl håller på lyckas så vill alltid någon folkskara trycka ner dej och det du sysslar med.
Anledningen är helt enkelt för att de är själviska och skulle själva vilja ha din talang.
De som låter sig lyssna på dessa har förlorat sig själva. Lyssnar du däremot på dig själv och vad ditt hjärta
säger om de saker du skapar så kan inte ens en jordbävning rubba dig!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela